top of page

Mike Shinoda

הוא עומד מאחורי אחת מלהקות ה-Nu-Metal הגדולות של שנות האלפיים, הוא מולטי אינסטרומנטאליסט, מפיק מוכשר מאוד ודור שלישי אמריקאי-יפני.

(Photo: Frank Maddocks)


1. שמו המלא הוא Michael Kenji Shinoda.


2. הוא נולד ב- 11 לפברואר 1977 בקליפורניה לאבא יפני-אמריקאי ולאמא שדחפה אותו ללמוד לנגן מוסיקה קלאסית על פסנתר כשעוד היה בן שש.


3. כשהיה בן 13 הוא כבר למד לנגן על גיטרה ולשיר, הוא האזין לג'אז, בלוז והיפ-הופ.


4. הוא למד בתיכון Agoura High School יחד עם Brad Delson ו- Rob Bourdon והקים עם השניים את להקתו הראשונה Xero.


5. הוא המשיך את לימודיו בקולג' Art Center College of Design שם למד עיצוב גרפי ואילוסטרציה. שם הוא גם הכיר את Joseph Hahn.


6. לאחר סיום הלימודים החליטו הארבעה שהם פוצחים בקריירה מוסיקלית ושמו לעצמם למטרה לעשות מוסיקה ולהצליח בתעשייה.


7. בשנת 1996 הם צרפו את הבסיסט Dave Farrell ואת הזמר Mark Wakefield והקליטו ארבעה שירים על קלטת בחדרו של מייק.


8. מארק עזב זמן קצר אחרי ההקלטות (גם דייב עזב, אבל חזר זמן קצר לאחר מכן) והלהקה שלחה את הדמו לבחור צעיר וצנום בשם Chester Bennington, שהגיע לאודישן וקיבל את התפקיד.


9. להקת Xero שינתה את שמה ל- Hybrid Theory וניסתה להשיג חוזה הקלטות, אך כולם סירבו ולא היו מעוניינים בשישייה הצעירה. עד שבחור בשם ג'ף, שעזר להם בתחילת הדרך, קיבל תפקיד בחברת התקליטים של Warner Bros והחתים את להקת Hybrid Theory ששינתה את שמה ל- Linkin Park על חוזה הקלטות.


(Photo: Mick Hutson)


10. באוקטובר 2000 שיחררה הלהקה את אלבומה הראשון "Hybrid Theory" שלמרות עימותים קשים עם חברת התקליטים, חוסר אמונה וניסיונות בלתי פוסקים לשנות אותם, הצליחו ששת המופלאים להוציא אלבום שהטיס אותם מחלקה ראשונה לירח.



11. כבר באלבום הזה תפס מייק מקום דומיננטי על הקונסולה והיה מעורב באופן מלא בכל הפן הטכני של ההקלטות. מייק ובראד היו מובילים את היצירה המוסיקלית ולאחר מכן מייק היה יושב עם צ'סטר על הטקסטים. כך השניים למדו להכיר אחד את השני, צ'סטר היה מוציא בכתיבה שלו את כל מה שהוא עבר וההכרות נעשתה דרך השירים.


12. בשנת 2002 יצא אלבום הרמיקסים של לינקין בשם "Reanimation". זהו אחד האלבומים החשובים בהיסטוריה של הלהקה ואולי החשוב ביותר בקריירה של מייק. הוא יצר את האלבום הזה בשתי ידיו וסחב אותו על שתי כתפיו. באחד הראיונות הוא סיפר... שמה שהתחיל כהתנסות ומשחק עם שניים שלושה שירים, הפך לפרוייקט מורכב, מסובך ותובעני והוא נישבע לא לעשות זאת שוב, אבל הוא עשה...



13. באלבום הזה הוא לקח את שירי הלהקה, פירק אותם לחתיכות והרכיב אותם מחדש, שכבות על גבי שכבות. אמנים רבים ושונים משתתפים באלבום ויחד עם האלמנטים החדשים שיצר מייק, האלבום הזה קיבל סאונד יוצא דופן, מהפנט וממכר !!


14. עוד באותה שנה הקים מייק יחד עם בראד את חברת התקליטים Machine Shop Recordings. ליתר דיוק זהו לייבל של Warner Bros שאותו העניקו למייק בתחילת הדרך ולאחר כמה שנים הוא לקח עליו בעלות עם בראד.


15. האלבום השני של הלהקה, "Meteora" יצא שנה לאחר מכן ולמרות ציפיות מטורפות ולחץ עצום מכל הצדדים להצליח כמו באלבום הראשון, לינקין פארק טסה למקום הראשון בבילבורד וזוכה שוב להצלחה מטורפת.



16. באלבום הזה מייק כבר לקח את תפקיד המפיק והחל לנהל את כל התהליך היצרתי של הלהקה. הוא גם לקח את תפקיד המעצב הגרפי כשיחד עם האן הם מעצבים את עטיפות אלבומי הלהקה.


17. הבחור לא עוצר לנוח ושנה לאחר מכן, ב-2004 הוא יוזם (יחד עם MTV) את השילוב המפתיע והמרענן בין לינקין ל-Jay-Z כשהוא לוקח את שירי הלהקה ועושה להם Mashup עם שיריו של Jay-Z. האלבום נקרא "Collision Course" ומפגיש בין שני כוכבים גדולים בעולם המוסיקה באותה עת.



18. עוד באותה שנה מוציא מייק את האחד הקאברים הגדולים של אותה שנה כשהוא מחדש את השיר "Enjoy the Silence" של להקת Depeche Mode.



19. בשנת 2005 רצה מייק להשחיז את יכולתיו ה"ראפריות" והקים פרוייקט היפ-הופ עצמאי בשם Fort Minor. למרות שבאלבום משתתפים מספר רב ומגוון של אמנים, כל האלבום נכתב, נוגן (על כל הכלים) והופק ע"י מייק בעצמו.



20. בשנת 2007 יצא אלבומה השלישי של הלהקה, "Minutes To Midnight" אותו הפיק מייק יחד עם מפיק העל Rick Rubin. האלבום היווה נקודת מפנה בסגנון המוסיקלי של הלהקה, בו היא התחילה את דרכה בהתנסויות של כיוונים חדשים והתנתקות מהניאו מטאל.


21. בשנת 2010 יצא אלבומה הרביעי של הלהקה A Thousand Suns שגם הוא הופק ע"י מייק וריק, באלבום הזה מייק מבצע יותר קטעי שירה יחד עם צ'סטר ופחות קטעי ראפ. מה שהתחיל כבר באלבום הקודם וימשיך באלבומים הבאים.


22. הלהקה הוציאה לאחר מכן עוד שלושה אלבומים, "A Living Things" ב-2012, "The Hunting Party" ב-2014

ו-"One More Light" ב-2017 כשאת כולם הפיק מייק.


(Photo: James Minchin)


23. זוכרים שהוא אמר שהוא לא יעשה את זה יותר? אז הוא עושה זאת שוב... בשנת 2013 מוציאה לינקין את אלבום הרמיקסים השני שלה "Recharged". האלבום שהופק ע"י הצמד הקבוע, מייק וריק, כולל 10 שירים מתוך האלבום "A Living Things" ושיר אחד חדש. באלבום הזה מייק לוקח את הסאונד של לינקין לעולמות הדאנס, דאב-סטפ וההאוס.


24. שישה חודשים לאחר מותו של צ'סטר מייק מרגיש שהוא חייב לפרוק את כל הכאב, היגון והמועקה שמתכוללים בתוכו. הוא סיפר שזה היה תהליך מאוד קשה, מורכב ועם הרבה חששות וחוסר בטחון. בינואר 2018 הואמביא לידי ביטוי את הטראומה ומוציא EP בשם "Post Traumatic" שכולל שלושה שירים, "Place to Start", "Over Again" ו- "Watching as I Fall". כל שיר לווה בוידאו קלפי חושפני ומדבר על ההתמודדויות של מייק עם מותו של צ'סטר.



25. שישה חודשים לאחר מכן יוצא האלבום המלא הנושא את אותו השם וכולל 16 שירים, שלושת השירים שפותחים את האלבום הם מה-EP. את האלבום כתב והפיק מייק ומשתתפים חברי להקת לינקין ומספר רב של אמנים שונים ומגוונים.


26. מייק שחשש מאוד ממעריצי הלהקה לאחר יציאת האלבום, מקבל חיבוק חם ואוהב. האלבום מתקבל ע"י רוב מעריצי הלהקה בתגובות אוהבות ומייק מחליט לצאת לסיבוב הופעות לקידום האלבום. סיבוב ההופעות כלל ביקור בארץ הקודש, הופעה שהתקיימה בנמל תל-אביב. אגב, לאותו סיבוב הופעות מצרף אליו מייק את המתופף הישראלי המוכשר דן מאיו !! גאווה ישראלית !!


27. במהלך תקופת הקורונה הוציא מייק שלושה אלבומים בשם Dropped Frames, Vol. 1/2/3. האלבומים כוללים חומרים שמייק הקליט באולפן הבייתי שלו כשהוא משדר אותם בשידור חי על גבי המרשתת.


להאזנה לאלבום Post Traumatic ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page