top of page

Linkin Park - Hybrid Theory

האלבום "Hybrid Theory" של "Linkin Park" שוחרר ב-24 לאוקטובר 2000 !!!

יותר מ-20 פאקינג שנים עברו מאז "הצעד הראשון"...


שמעתם את הצרחה???


אם היה אפשר לבטא את הכתיבה בצרחות זה מה שהיה קורה פה עכשיו, אז תדמיינו שהפוסט הזה נכתב בצרחות!

למה? כי אי אפשר לתאר במילים את מה שקורה באלבום הזה, את רעידת האדמה שהאלבום הזה יצר ואת ההשפעה שלו בצורה אחרת!


זה בעצם מה שמדהים כל-כך במוסיקה: איך חבורה של "ילדים" בשנות העשרים לחייהם מביאים את כל הכישרון שלהם, את המעיים שלהם, את התסביכים שלהם ואת השדים שלהם, ועם קצת עזרה בהפקה הם יוצרים פצצת אנרגייה סוחפת, מוטרפת, בועטת ומטלטלת.

(Photo: Mick Hutson)


אנחנו תמיד דמיינו את האלבום הזה כמו סצנה מתוך סרט שבה הכוכב הראשי (סטייל מקס הזועם) מתוסכל, מוטרף ומתוסבך, נכנס לרכב האימתני שלו באמצע המדבר הצחיח. הוא טורק את הדלת הכבדה בעוצמה, מכניס את המפתח דמוי הקלשון, מסובב אותו והרכב מתעורר לחיים, בנהמת מנוע שבעת הליטרים שלו. הוא מרים את הרגל כאילו מנסה להגיע עם הברך להגה ומוריד אותה בעוצמה על דוושת הגז. נהמת המנוע נשמעת ברחבי המדבר כשהיא מתמזגת עם יללות הצמיגים שקורעות את עור התוף. מחוג הסל"ד (סיבובים לדקה) של המנוע מזנק לטווח האדום של הסקלה ומתיישב שם בבטחה, כשהמנוע לא יורד מ- 8,000 סיבובים לדקה. הנסיעה לא מתקרבת אפילו לנסיעה ברכבת הרים, היא הרבה מעבר לכך. הרכב נזרק בסיבובים, מרחף באוויר בעליות ובירידות ואתם, עם הכוכב שלנו, באיבוד שליטה מוחלט על הגוף והנפש!


זהו אלבום הרוק הנמכר ביותר במאה ה- 21. אתם מבינים מה קראתם עכשיו? אלבום המאה. כן כן!

האלבום מכר למעלה מ- 30 מיליון עותקים בעולם. הצלחה מטורפת שאי אפשר לעכל בכלל. נכון, החברים הודו לא פעם שהם שאפו להצליח (שקרן מי שאומר שהוא לא רוצה) ומהצעד הראשון הם עשו כל שביכולתם כדי להוציא לפועל את השאיפות והחלומות שלהם.


כש Chester Bennington שמע בפעם הראשונה את קלטת הדמו האינסטרומנטלית הוא מייד נדלק וידע בדיוק איך הוא עומד לשיר. במפגש עם החברים הוא ידע שזה זה! זה בדיוק מה שהוא חיפש - חבורה של כישרונות צעירים שיודעים מה הם רוצים ושיש להם תוכנית ברורה. אז האשימו אותם לא פעם שהם אנשי עסקים ולא היפים של מוסיקה, אבל אי אפשר לקחת מהם את הכישרון, את היכולת ואת היצירה.


לכבוד חגיגות העשרים מוציאה הלהקה באוקטובר 2000 גרסת סופר דלוקס שכוללת המון המון הפתעות. בתחילת השנה ביקשה הלהקה ממעריציה האדוקים לשלוח תמונות וסרטונים על החיבור שלהם עם האלבום. האתר של הלהקה עודכן ועוצב לפי סגנון העטיפה של האלבום ועיצוב האתרים של שנות האלפיים. חבילת העשרים כוללת כמובן את האלבום עצמו, את האלבום "Reanimation" (שהוא אלבום רמיקסים מופתי שמבוסס על "היבריד"), "Hybrid Theory EP", מספר רב של בי-סיידס, הקלטות דמו, קטעים מהופעות חיות ורמיקסים נוספים. בנוסף לתוכן המוסיקלי יש גם לא מעט הפתעות אחרות כמו: DVD's, פוסטרים מיוחדים והפתעה מיוחדת בדמות ספר של 80 עמודים הכולל תמונות נדירות של חברי הלהקה מאותה תקופה. האלבום הזה זכה לעשות היסטוריה נוספת כשב-2020, הוא שוב הגיע לראש מצעד הפזמונים וכבש את המקום השלישי, עם הוצאת הדלוקס, עשרים שנים לאחר צאתו!


אז הפעם אנחנו מרגישים שזה יהיה קצת יומרני מצידנו לנסות לתאר במילים את היצירה המדהימה הזאת: את השירים המטלטלים, את מה שצ'סטר מביא עם הקול והמילים שלו, את הכישרון של Mike Shinoda, שיודע להלביש את הכל על עיבוד קיצוני ויוצא דופן. לכן, עד שנעדכן את הסיקור הזה תסתפקו בפסקה הראשונה, שמגדירה בדיוק את ההשפעה שיש לאלבום הזה עלינו.


עכשיו, תדליקו את המערכת או שתשימו אוזניות, שימו לב שגובה הווליום הוא על המקסימום, תלחצו פליי ותרגישו את הנסיעה ברכב, להאזנה ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


עריכת לשון: אורי ענבי/Ori Anabi

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page